Tips Ricerche Srls

Un’Agenzia specializzata in ricerche di mercato sul target bambini, Teens e Millennials, ma con una competenza rodata anche sugli altri target

L’idea di Tips Ricerche nasce nel 2005 : un Istituto di ricerche di mercato che vuole offrire al Cliente studi ad hoc accurati e meticolosi. L’idea è quella “bottega artigianale” dove niente viene lasciato al caso. Ma Tips Ricerche è anche molto interessata all’innovazione: è per questo abbiamo un Osservatorio Giovani che ha lo scopo di monitorare costantemente il target  Kids e Giovane e le loro famiglie.

L’innovazione ci pone in costante contatto con le nuove tecnologie e con i nuovi target: parliamo e ci occupiamo di Generazione Z e Generazione Alpha e Millennials

 

Tips Ricerche Srls

We are an Agency that specialises in carrying out market researches on Kids, Teenagers and Millennials but we also possess well-honed expertise in analysing other targets too.

The idea of Tips Ricerche dates back to 2005, when we decided to create a market research company that offered its Clients carefully and meticulously designed ad hoc studies. The idea was to establish an “artisan workshop” in which nothing was left to chance. However, Tips Ricerche also has a very keen interest in innovation: this is why we have a Young People’s Observatory, which we set up for the purpose of carrying out constant monitoring of Kids, Teenagers and their families.

Innovation keeps us constantly up-to-date with the latest technologies and with the new targets: the Mobile Born and the Millennials! We talk about and deal with Generations Z and Alpha

Il nostro approccio

Dietro ad una grande risposta c’è una grande domanda. Sappiamo fare le domande giuste. Per questo otteniamo i migliori risultati: conosciamo il nostro target e sappiamo intervistarlo bene, studiando l’ambiente più naturale, usando metodologie su misura con un approccio multidisciplinare. Entriamo in contatto con il nostro target e lo facciamo esprimere. Questa è la nostra risposta al cambiamento.

Our Vision

Behind every great answer there is a great question. We know how to ask the right questions and this is why we get the best results. We know our target and we know the best way to interview them, choosing the most natural environment, using tailor-made methodologies based on a multidisciplinary approach. We come into contact with our target and get them to express themselves. This is our response to change.