RESEARCH APPLICATION

COMMUNICATION

DEVELOPMENT NEW IDEAS

INSIGHTS FOR NEW IDEAS

BRAND IMAGE

 

Tips Ricerche’s Methodologies

For us, the Focus Group is the ideal basis on which to build our research designs but we also use other innovative methodologies to enable us to intercept the target’s needs.

Focus Groups

Ethnographic interviews

Netnography

Face-to-face interviews

Online groups

Forums

CAWI quantitative studies

Scouting

Self Video
Il nostro target è Co-Autore del processo di ricerca. Invitiamo i nostri intervistati a fare video in grado di rappresentare se stessi e il loro mondo. _____________________________________________________ Our respondents are our partners in the research process inasmuch as we ask them to take videos that can represent themselves and their world.
Whatsapp Interviews
I nostri intervistati sono liberi di mettersi in contatto con noi attraverso i gruppi Whatsapp in cui la comunicazione è fluida e isomorfa: la partecipazione al gruppo diventa ancora più spontanea e arricchita da elementi importanti (postare immagini, foto personali, video, messaggi vocali, ...). ____________________________________________________ Our respondents are free to talk to us via the Whatsapp groups. This ensures free-flowing communication tailored to their specific needs with the result that their input into the group (through the posting of pictures, personal photos, videos, voice messages, ...) becomes even more spontaneous and enriched.
Social Network
Invitiamo i nostri intervistati a partecipare sia all'interno di dinamiche social sia costituendo dei veri e propri gruppi (pubblici o segreti) per riuscire ad azzerare le variabili "esterne" che possono condizionare la comunicazione. _____________________________________________________ We invite our respondents to participate both through social media and by setting up actual groups (public or secret) to ensure that any "external" variables that might condition the communication are nullified.
Focus e Forum OnLine
Tips Ricerche effettua focus e/o forum che utilizzano software di nuova generazione per permettere un ambiente di discussione stimolante e funzionale ad analizzare materiale specifico (link, prodotti, packaging ...) e rispondere in tempo reale codificando le risposte attraverso specifiche griglie di analisi. _____________________________________________________ Tips Ricerche uses new generation software to conduct focus groups and/or forums so as to create a stimulating environment for discussion that helps us to analyse specific material (links, products, packaging ...) and provide answers in real time, using special analysis grids to code the answers.
100
Self Video
500
Whatsapp Interview
500
Social Network
200
Focus OnLine
Focus Group

Focus Group

Il Focus Group è il cuore dell'esperienza Tips. Sappiamo fare le giuste domande e per questo otteniamo le giuste risposte.


Focus Groups are at the heart of the Tips experience. We know how to ask the right questions, which is why we get the right answers.

 

Panel Tips 100% Trend Setter

Panel Tips 100% Trend Setter

Osserviamo il mondo Giovane.

Per informazioni contattateci e vi invieremo la nostra proposta di abbonamento alle fasi di rilevazione qualitative e quantitative.


We observe the Young people’s world.

Contact us for information and we will send you our proposal for subscribing to the qualitative and quantitative survey steps.

Quantitative Studies

Quantitative Studies

Sudi quantitativi per integrare e supportare le indagini qualitative. Studi Ad Hoc CAWI. Piattaforma digitale nazionale e internazionale by Norstat.


Quantitative studies designed to integrate and support the qualitative studies. Ad hoc CAWI studies.  National and international digital platform by Norstat.

International Studies

International Studies

Abbiamo partner internazionali specializzati sul target in Europa, USA, Brasile e Russia.


We have specialised partners in Europe, USA, Brazil and Russia.

 

Video Research

Video Research

Effettuiamo VIDEO RICERCHE che espongono i risultati della ricerca attraverso la diretta esperienza dei protagonisti.


We carry out VIDEO RESEARCH that expose the results of the research through the direct experience of the protagonists.

VIDEO RESEARCH